2008年7月16日水曜日

Instancing Brush

KTの日本語化で
Instancing Brushを勝手にインスタントブラシと全く違う意味に訳していますが
上手い訳が見つからなかったので、”繰り返しブラシ”よりは良いかなと言うわけです。
ほかにも適当な訳多いですが、私家版、自分用と言うことなのでその辺はシャレと言うことで、
よろしくです。

で、昨日SCFを歩いていたら、Frederikさんが横やりを入れて
KTのフォーラムに連れてこられたのですが、
su2ktのinstancetの使い方の解説がありました
こういう横やりは大歓迎です、僕は未だ使っていませんでした。

すぐに忘れちゃうので、ここにはっときます。
Let me try to give you a small tutorial

1.) In SU place your proxies where you want them to be in your scene...
2.) Export your model using the latest SU2KT (ver. 3.1 or later)...
Ensure that you select the Instanced to YES
3.) Open your exported model in KT...
(You will notice that the proxies are imported as instanced objects..)
4.) Insert a tree or another component you want to replace the proxies...
(Repeat point 4 to match the number of different models you want to be instanced)
5.) Select one of trees inserted and open the Instancing Brush tool
(Tools > Instancing Brush)
6.) After having selected the model click the Instance button...
Select the surface and click the Canvas button...
7.) Click the Brush button and enter a name for your new instanced object...
8.) In the Scene Tree View select the instanced proxie you want to be replaced by the new high poly 3D tree and right-click it...
9.) Select Instancing in the sub-menu and select the another Instanced object (in this example the 3D tree instanced object you've just created)...
10.) Repeat point 5, 6, 7, 8 and 9 as much as you want...

Voila - you're now able to place proxies in SU and replace them in KT with instanced objects...

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